22 lutego 2010

Cztery Nadi serca

Wiecie o istnieniu trzech nadi, które posiadamy: Ida, Pingala, Sushumna, w sercu natomiast znajdują się cztery nadi. Jeden z nich idzie do Mooladhary, jeśli przekroczycie granicę Mooladhary, on idzie do piekła. ...

...Drugim nadi, drugim kanałem, który może doprowadzić was do destrukcji, jest pragnienie. Dlatego Buddha powiedział, że brak pragnień to jedyna droga, do tego, aby ludzie się nie starzeli, nie chorowali oraz nie mieli zmartwień. Pragnienia, które mamy, „ Chcę to,” są większe na Zachodzie niż gdziekolwiek indziej, ponieważ przedsiębiorcy każdego dnia kreują nowe rzeczy. ...

...Trzecie nadi: trzecim nadi jest nadi, poprzez który czujemy się przywiązani, przywiązani do kogoś. Jak to jest moje dziecko, to jest mój mąż, to moja rodzina, to moja żona, to jest mój ojciec, to jest moja matka. Na początku Sahaja Yogi i nas wszystkich, gdy oni byli jeszcze początkującymi, mówili o całej swojej rodzinie, “Mój ojciec jest taki, moja matka jest chora, mojej matki siostry brat to, to naprawdę nie jest zbyt dobre.”...

Po czwarte, najważniejszą rzeczą, którą powinniśmy wiedzieć, jest to, że istnieje nadi, który przechodzi przez lewe Vishuddhi do serca. Zaczyna od serca, idzie do góry, przechodzi przez Agnię. Ma cztery płatki, które się otwierają. On jest tym, który daje wam stan, zwany turya... Jesteście w stanie turya, on jest czwartym stanem, „turya” oznacza cztery. Czwarty stan jest wtedy, gdy jesteście w stanie świadomości bez myśli. Kiedy nie ma myśli – pomyślcie o tym - kiedy nie ma myśli, wy musicie być niewinni. Gdy nie ma myśli, musicie mieć wibrację. Kiedy nie ma myśli, nie możecie być do nikogo przywiązani. Tak więc ten stan bez myśli, w który właśnie weszliście to “turya sthiti.” Gdy jesteście w tym stanie, cztery płatki, które znajdują się wewnątrz niego, musicie otworzyć w swoim mózgu. One idą z waszego serca do waszego mózgu. Wtedy całkowicie rozumiecie czym jest Bóg, całkowicie wiecie czym jest Bóg. To czas, w którym każdy otrzymuje prawdziwą wiedzę. Ale, aż do czasu, w którym te płatki nie zostaną otwarte, możemy spaść z powrotem, dlatego niektórzy Sahaja Yogini, którzy wciąż wplątują się w rzeczy, w które nie powinni, spadają. I nie rozumieją czym jest Bóg. To nie jest rozumienie – spróbujcie zrozumieć tą jedną rzecz, że to pochodzi z waszego serca i idzie waszego mózgu, a nie z mózgu do waszego serca. To przychodzi tak, jakby ambrozja waszej bhakti, całkowicie pokrywała wasz mózg.

Mahashivaratri Puja 1991.02.16, Italy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz